15.12.09

Luke 14

Audun Mortensen: Alle forteller meg hvor bra jeg er i tilfelle jeg blir det (Flamme)












bandet mitt trenger venner

i dag startet jeg et band
tenkte kanskje du var interessert
øyafestivalen 2010 er mulig
pitchfork music festival 2010 er mulig
woodstock 69 …
fniser litt
må hjem til foreldrene mine og hente gitaren først
tenker på rommet jeg vokste opp i
dette er seriøst, tror jeg
husker ikke hvem vi skulle være influert av


Hype:

«Årets beste diktdebut er også den morsomste … Flamme Forlag tok sjansen på å utgi den debutanten som mest markant bryter opp fra det samtidslyriske fellesgodset.»
– Ingunn Økland, Aftenposten

«Særdeles original utlegging av livet i nettets tidsalder … (Boka) har gode muligheter til å bli en moderne kultklassiker.»
– Erle Marie Sørheim, Klassekampen

«Mortensens diktsamling, full som den er av gjentakelser, e-poster og reelle personer, er preget av en leken, interessant og mer konseptuell tilnærming til litteratur som forlaget hans, Flamme, har gjort seg til talsmann for i flere av sine utgivelser.»
– Kåre Bulie, Dagbladet

«Audun Mortensens debut er et friskt pust av humor, galskap og energisk oppfinnsomhet … Mortensen kombinerer det strengt konseptuelle grepet med frodig villskap.»
– Sindre Ekrheim, Bergens Tidende

«Den mest overraskende leseropplevelsen jeg har hatt i år, kanskje noensinne … Mortensen (er) uhyre morsom, til tider rett og slett hysterisk.»
– Håvard Ringen, Studvest

«En del av diktene kunne nesten like gjerne vært hengt opp som kunst … Audun Mortensen (har) med denne diktdebuten gitt meg en av de bedre leseopplevelsene jeg har hatt på en god stund. Les!»
– Anders R. Christensen, Universitas

Flamme Forlags høstliste 2009 from Flamme Forlag on Vimeo.

Audun er med fra 3.20 med sin diktopplesning


Ingen kommentarer: